先知

跳转至: 导航搜索
英雄 攻略 克制 装备 相关饰品 台词 音效 背景故事 旧的技能 改动日志  
Globeicon.png
这个页面或章节正在翻译成中文。
您可以通过借助"英文页面"的内容编辑来协助改善它。
先知
Nature's Prophet.png
19 + 1.8
18 + 1.9
25 + 2.9
等级 基础 1 15 25
生命值 200 580 1080 1440
生命恢复速率 0.25 0.82 1.58 2.12
魔法值 50 350 830 1178
魔法恢复速率 0.01 1.01 2.63 3.79
攻击力 24‒38 49‒63 89‒103 118‒132
护甲 1 3.57 7.37 10.09
技能伤害增强 0% 1.56% 4.1% 5.91%
每秒攻击次数 0.58 0.69 0.84 0.95
移动速度 295
转身速率 0.6
视野 1800/800
攻击范围 600
弹道速度 1125
攻击动作 0.4+0.77
基础攻击间隔 1.7
魔法抗性 25%
碰撞体积 24
2

介绍[编辑 | 编辑源代码]

Nature's Prophet icon.png 未知
播放 "I woke within the seed and saw my destiny, and many were its branches."
定位: 核心 核心 / 打野 打野 / 推进 推进 / 逃生 逃生 / 爆发 爆发
背景: 在种子里埋入盘起的灵魂,从岩石深处引出缠绕的水流,起誓阳光会普照这生长的一切,当树木之神维萝迪希娅完成这一系列森林的创造后,她意识到自己的生命也到达终点,如一片命运已被她印在种子中的树叶一样飘落,无法看见自己的梦想结果。嫩芽尚未破土,即使破土,脆弱的嫩芽也很容易受到各种伤害,而她却即将辞世,无能为力,这让她无比痛心。然而她在种子袋中发现了一颗播种时漏掉的种子,在弥留之际,她将力量化作一字箴言,寄于此种,然后将其服下。在漫长的冬天,她巨大的身体逐渐分解,化为了幼苗来年春天的肥料。在春分的早晨,当其它种子还没有苏醒时,最后那颗种子在一瞬间成熟然后爆裂了。从中走出了自然的先知,他身披树叶,强壮且智慧,拥有树木之神维萝迪希娅的力量,能预见到森林最需要他的地方,同时他也很清楚,能作为他的盟友,是天赐的幸运。
配音: Eric Newsome (台词)

技能[编辑 | 编辑源代码]

发芽
Sprout icon.png
技能属性
点目标 / 单位目标
在一个单位周围发芽一圈树木,把它困在其中。
施法动作0.35+1.14
施法距离625/700/775/850
树木产生范围150
持续时间3/4/5/6
冷却时间 11/10/9/8
魔法值 70/90/110/130
部份无视技能免疫 Cannot directly target spell immune enemies, targets ground instead. Can target spell immune allies.
部分效果无视林肯法球 Blocked fully only when directly targeted. Does not block when ground targeted.
疯长的树木给那些试图攻击先知的人留下了难以磨灭的恐惧。

附录:

  • Creates a tree on every 45th° of a 150 radius circle, resulting in 8 trees forming a ring and trapping the targeted unit.
  • Destroying one tree is enough to allow units to walk in and out of the ring of trees.
  • Trees created with Sprout act exactly like the other trees on the map. They block vision, pathing and interact with spells the same way.
  • Sprout grants 1000 range flying vision around the targeted point for its duration.
  • Units not controlled by any player do not try to path around the Sprout trees, but simply walk against them as if they are not there.
    • This effectively causes them to get stuck, until they change directions (e.g. when aggro-ing them).
  • Sprout trees have a different model and are smaller than other trees on the map and they do not have a dying animation.

传送
Teleportation icon.png
技能属性
点目标
影响目标
自身
传送到地图上任何位置。
施法动作3+0
施法距离Global
冷却时间 50/40/30/20
魔法值 50
特效
增益效果 Teleporting: 不会被驱散
先知保护着整片森林,当森林需要他的时候立刻出现。

附录:

  • Double-tapping the ability will automatically target the team's Fountain.
  • During the cast time, a visual effect is created around Nature's Prophet and at the target location. These visual effects are visible to everyone.
  • Also plays a sound at the target location, however, this is only audible to enemies when Nature's Prophet is visible to them.
  • While rooted, Teleportation cannot be cast, since it is a blink.

自然的呼唤
Nature's Call icon.png
技能属性
区域目标
影响目标
树木
伤害类型
物理
将一片树木转化成树人。树人拥有550点生命,造成30-34点伤害。
施法动作0.5+1.23
施法距离750
作用区域150/225/300/375
树人数目2/3/4/5
树人持续时间60
冷却时间 37
魔法值 160
树木之神维萝迪希娅赐予先知召唤树人守卫的能力,这是神话中大自然的军队。

附录:

  • Nature's Call can only create as many treants as there are trees in the targeted area.
  • Destroys all trees in the target area, regardless of how many treants are created.
  • Treants always spawn at the center of the area.
  • Must have at least 1 tree within its area to be castable. Targeting an area without trees gives an error message.
    • However, if trees within the targeted area disappear during the cast time, the spell is not canceled, wasting mana and cooldown.

自然之怒
Wrath of Nature icon.png
技能属性
点目标 / 单位目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
伤害性的能量在全地图弹跳,打击视野中距目标点最近的多个敌人。每击中一个敌人伤害都会增加。
施法动作0.5+0.97
施法距离全地图
弹跳距离全地图
最大弹跳次数16
每次弹跳增加的伤害11%
基础伤害110/140/170 (可以用阿哈利姆神杖升级 135/170/205)
负面效果持续时间0 (可以用阿哈利姆神杖升级 4)
冷却时间 90/75/60
魔法值 175/225/275
可以用阿哈利姆神杖升级 Increases damage. If a unit is killed by Wrath of Nature, or within 4 seconds thereafter, a Nature's Call treant will spawn. These treants' health and damage are based on the current level of Nature's Call. If a hero is killed, a Greater Treant will be created, which has 3 times as much health and damage.
特效
负面效果 Wrathofnature Spawn: 会被任何驱散所驱散
自然先知召唤树木之神维萝迪希娅的狂怒,击倒那些想要毁坏自然的家伙。

附录:

  • Wrath of Nature can be cast on the ground. It will automatically jump on the closest visible enemy.
  • Bounces in 0.25 second intervals. So hitting all targets takes 3.75 (4.25) seconds. Each bounce increases the current damage by 7%.
  • Can never hit the same unit twice per cast.
  • This is how much damage each bounce does on each level, with and without Aghanim's Scepter icon.png 阿哈利姆神杖 (before reductions):
    • Level 1: 140/149/160/171/183/196/210/224/240/257/275/294/315/337/360/386 damage per bounce
    • Level 1 upgraded: 155/165/177/189/203/217/232/248/266/284/304/326/349/373/399/427/457/489 damage per bounce
  • All bounces together can collectively deal up to 3897/5013/6266 (5260/7133/9339) damage (before reductions).
  • When upgraded, places a debuff on all hit enemies. When an enemy dies with the debuff on, a Treant spawns at its location.

天赋[编辑 | 编辑源代码]

英雄天赋
2x 树人 血量/攻击力 25 -40s 复活时间
+35 攻击速度 20 +8 护甲
+15 Intelligence attribute symbol.png Intelligence 15 +20 移动速度
+20 攻击力 10 +175 血量
附录:

建议出装[编辑 | 编辑源代码]