狙击手

跳转至: 导航搜索
英雄 攻略 克制 装备 相关饰品 台词 音效 背景故事 旧的技能 改动日志  
Globeicon.png
这个页面或章节正在翻译成中文。
您可以通过借助"英文页面"的内容编辑来协助改善它。
狙击手
Sniper icon.png
16 + 2
Agility primary attribute symbol.png
21 + 2.5
15 + 2.6
等级 基础 1 15 25
生命值 200 520 1080 1480
生命恢复速率 0.25 1.21 2.89 4.09
魔法值 75 240 636 922
魔法恢复速率 0.01 0.61 2.07 3.11
攻击力 15‒21 36‒42 71‒77 96‒102
护甲 -1 2 7 10.57
技能伤害增强 0% 1.07% 3.67% 5.53%
每秒攻击次数 0.58 0.71 0.91 1.06
移动速度 290
转身速率 0.7
视野 1800/1100
攻击范围 550
弹道速度 3000
攻击动作 0.17+0.7
基础攻击间隔 1.7
魔法抗性 25%
碰撞体积 24
2

狙击手卡德尔·鹰眼是一个擅长于在远距离造成巨大伤害的 远程敏捷核心 英雄。他的三技能 瞄准 使他能在安全的距离打出高额的输出,并且避免自己脆弱的身板受到威胁。同时他也擅长于使用他的二技能 爆头 的伤害与减速来骚扰敌人。他的一技能 榴霰弹 可以造成一个范围性的减速以及持续伤害。虽然狙击手在对线时有着不错的骚扰能力,但是他在早期十分疲软,非常需要队友的保护。狙击手的强势在于后期能力,他可以在敌人的伤害范围外打出恐怖的输出,并通过爆头技能使目标几乎无法动弹。由于他是个弱不禁风的脆皮,在高端玩家手里他会有更大的潜力。

介绍[编辑]

狙击手 卡德尔·鹰眼 —— 狙击手
播放 "Now that's what I call stopping power."
定位: 核心 核心 / 爆发 爆发
背景: 卡德尔·鹰眼出生在诺伦山脉的山谷中,这里的住民从太古以来就靠猎杀居住在村庄上方悬崖上的一种奇怪生物为生,他们从远距离杀死这种叫峭壁潜行兽的生物,然后收集他们掉下来的尸体。鹰眼是这些怪异住民中其中最棒的射手之一,对他来说,枪械是他身体的一部分,射击就和触摸一样自然。在征召之日,他即将在村庄中获得完全的地位时,他经历了古老的考验:从谷底一击射下一头悬崖上的潜行兽。打空则是耻辱。在全体村民的注视下,鹰眼射击了。一头潜行兽掉下来了;人群欢呼了。但当尸体被收起时,整个村子都沉默了,长老发现子弹穿过了潜行兽中间的眼睛后,紧紧的卡在了它的下颚骨中。这个凶兆正是黑暗预言的开端所描述的,按预言中所说,射出这发子弹的枪手将成为伟大的人,但也将被流放。狙击手鹰眼因此离开了他的人民,被他自己的技术所诅咒,在剩下的预言实现前不得回来,他必须成为战场上的传说。
配音: Gary Schwartz (台词)

技能[编辑]

榴霰弹
Shrapnel icon.png
技能属性
区域目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
消耗一点能量射出一发带有爆炸弹片的榴霰弹,在目标区域降下弹雨。区域内的敌军受到伤害并被减速。榴霰弹将给予目标区域的视野。榴霰弹的能量每过秒恢复1点。
施法动作0.3+0
施法距离1800
作用范围450
效果延迟1.2
每秒伤害15/35/55/75 (Talent tree symbol.png 35/55/75/95)
移动速度减缓15%/20%/25%/30%
榴霰弹持续时间10
能量点数3 (Talent tree symbol.png 7)
充能时间55 (Talent tree symbol.png 41.25)
冷却时间 0
魔法值 50
会被技能免疫状态格挡 Slow persists and attempts to damage if debuff was placed before spell immunity.
特效
增益效果 Shrapnel Charge Counter: 不能被驱散
负面效果 Shrapnel Slow: 不能被驱散
卡德尔的模块化步枪还能发射燃烧弹,对攻击战壕中的敌人很有用。

附录:

  • Shrapnel starts dealing damage, slowing and providing vision after the effect delay.
  • The damage and the slow are both provided by an aura. Its debuff lingers for 0.5 seconds.
    • Since multiple instances of the same aura do not stack, multiple overlapping instances of Shrapnel do not stack either.
  • Deals damage in 1 second intervals, starting immediately as the debuff is placed, resulting in up to 11 possible damage instances.

爆头
不是独占攻效 幻象不可继承此效果 会被破坏禁用 会被技能免疫状态格挡
W
D
Headshot icon.png
技能属性
被动
影响目标
敌人 / 友军
伤害类型
物理
狙击手提高他的精确度,有一定概率造成额外伤害和短暂的移动停滞。
触发概率40%
伤害15/40/65/90
移动速度减缓100%
攻击速度降低100
减速持续时间0.5
会被技能免疫状态格挡 Slow persists if debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
特效
负面效果 Headshot Slow: 能够被任何驱散所驱散
童年时对潜行兽的胡乱射击现在被练就成攻击敌人的技术。

附录:

  • Sniper can lifesteal off the damage dealt by Headshot. However, it cannot crit.
  • Increases Sniper's attack damage output on average by 6/16/26/36.

瞄准
幻象可继承此效果 会被破坏禁用 无视技能免疫
E
E
Take Aim icon.png
技能属性
被动
影响目标
自身
增加狙击手的步枪的射程。
攻击距离加成100/200/300/400
卡德尔总是保持自己待在远处的安全距离,同时他仍然可以作为狙击手进行完美的射击。

附录:

暗杀
Assassinate icon.png
技能属性
单位目标
(可以用阿哈利姆神杖升级 区域目标)
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
(可以用阿哈利姆神杖升级 物理)
狙击手锁定一个目标敌方单位,2秒后,从远距离射出一发毁灭性的子弹,对目标造成伤害及短暂眩晕。
施法动作2+1.17
施法距离2000/2500/3000
伤害320/485/650 (可以用阿哈利姆神杖升级 0)
Stun Duration0.03
Radius0 (可以用阿哈利姆神杖升级 400)
Critical Damage0% (可以用阿哈利姆神杖升级 280%)
冷却时间 20/15/10 (Talent tree symbol.png 15/11.25/7.5)
魔法值 175/275/375
可以用阿哈利姆神杖升级 Turns Assassinate into a ground target AoE ability, that after the channel period launches a critical strike and procs headshot on units in the AoE. Only affects visible heroes.
部分效果无视林肯法球 Blocked upon projectile impact, therefore, vision and True Sight are still granted.
特效
负面效果 Assassinate: 不能被驱散
负面效果 Stunned: 能够被强驱散所驱散
为了完成预言然后返回家乡,卡德尔必须和参加古老考验那天一样,做出完美的射击。

附录:

  • The projectile travels at a speed of 2500 and can be disjointed.
  • Assassinate places a debuff on the target as soon as Sniper begins casting. The debuff lasts 4 seconds, or until the projectile lands, or the cast gets canceled.
    • The debuff grants shared vision with the targeted unit. Does not provide any vision when targeting neutral creeps.
    • The debuff grants True Sight over the target. This means that Assassinate cannot be canceled by going, or be disjointed with invisibility.
    • However, since units under the effect of Shadow Dance icon.png 暗影之舞 and Smoke of Deceit icon.png 诡计之雾 are immune to True Sight, they cancel the cast or disjoint the projectile.
    • The debuff is visible to everyone.
  • The cast is not canceled when the target turns invulnerable or hidden during the cast time.
  • Places a crosshair on the target, which is visible to allies only. The initial sound during the cast time is audible by Sniper only.

饰品[编辑]

技巧[编辑]

  • 狙击手的主要优势在于他的射程,尽量确保自己站在安全的距离上输出。
  • 榴霰弹 是一个作用十分强大与全面,且释放间隔与耗蓝都很理想的技能。它可以用于追击、补刀、开视野、清兵以及阻碍追你的敌人,亦或是阻止尝试对你进行近身攻击的敌人。
  • 在考虑优先点满哪个技能时,一定要顾及线上的形势。通常来讲中单的狙击手会先点满 榴霰弹,它能提供良好的控线能力以及在中路对线时价值无量的开视野功能。如果你走的是优势路,优先点满 爆头 可能是不错的选择,尤其是在对付抗压能力比较强的近战英雄(比方说 潮汐猎人上古巨神)的时候。
  • 一级的 瞄准 足以满足对线的需求。它可以让狙击手的射程超过绝大部分的英雄,除了 莉娜地精工程师。建议当你在线上遭受到很大压力时才将此技能点高。
  • 使用 暗杀 来解决想从你的攻击范围内逃跑的残血敌人。如果你不想直接参与战斗,而又想在不暴露自身位置的情况下拿到人头,这个技能将是你的不二选择。
  • 暗杀 在吟唱时间内会提供目标的真实视野,因此其可以用于防止敌人通过绕树林或隐身来逃跑或者尝试反杀。这短短几秒的视野很有可能会改变战斗的结局。
  • 尽管它没有出现在推荐出装中,但 疯狂面具 是一个经常会出现在狙击手身上的装备。它能用少量的金钱开销带来输出以及打钱速度上的极大提升,但它同时又使得狙击手原本就脆弱的身板变得更加不堪一击。如果选择出这件装备,一定要对敌方的高爆发英雄(比如 恶魔巫师)、有强力切入能力的英雄(比如 大地之灵)以及有位移技能的核心(如 虚空假面幻影刺客敌法师)保持高度警惕。
  • 鉴于狙击手对输出环境的要求非常苛刻,在选择阵容时尽量让你的队友选有前排能力的英雄来配合你,这样狙击手在团战的时候就能获得更多的输出机会。半人马战行者刚背兽 都是不错的例子。如果缺乏这类英雄的保护,狙击手将会变得十分难以使用。

其他[编辑]

  • 狙击手的部分英文配音台词取材于V社发行的另一款游戏——《军团要塞2》中的狙击手职业的台词:
    • 播放 Thanks for standing still, wanker!
    • 播放 Let's have a go at it!
    • 播放 Jarate!
    • 播放 Professionals have standards.
    • 播放 I'm polite and efficient.
    • 播放 As long as there are two heroes left on the battlefield, someone is gonna want someone dead.

更新历史[编辑]

更新
描述
  • Fixed Sniper's acquisition range not matching his maximum attack range.
    • This affects his ability to auto attack units at his maximum range.
  • Fixed Headshot icon.png 爆头's Trueshot component not working with Illusions.
  • Updated to higher fidelity Sniper minimap icon.png 狙击手 model.
  • Added victory animations and more aggressive posing of idle, run and attack when enemy is in range.
  • Added teleport start and end animations for Sniper, Spirit Breaker and Weaver.
  • Added spawn animations for Sniper and Weaver.
  • Fixed Headshot bonus proc damage working against Towers and Buildings.
  • Fixed Headshot working while Doomed.
  • Fixed Assassinate reveal debuff never disappearing if the target dodges it with a blink.
  • Fixed Assassinate ministun interaction with BKB
  • Sniper will only say his shrapnel line if he captures any heroes in the radius.
  • Fixed Legacy hotkeys on Sniper and Earthshaker
  • Fixed the cast time on Assassinate.
  • Assassinate keeps units from going invisible.
  • Fixing the duration on the Shrapnel's slow. It was hardcoded to 1.5 and now it's 2.0.
  • Fixed Shrapnel slow not getting upgraded per level.
  • Created.

版本历史[编辑]

版本
改动
  • Shrapnel icon.png 榴霰弹
    • No longer does damage to buildings
    • Now has 3 charges with a 40 second replenish time
    • Slow and damage does not stack with itself
    • Mana cost reduced from 120 to 50
    • Duration increased from 9 to 10
  • Headshot icon.png 爆头 now causes a 0.5 second 100% MS and AS slow instead of a 0.25 second stun
  • Shrapnel icon.png 榴霰弹 area of effect increased from 400 to 450
  • Take Aim icon.png Take Aim attack range bonus increased from 80/160/240/320 to 100/200/300/400.
  • Shrapnel icon.png Shrapnel AoE increased from 360 to 400.
  • Shrapnel icon.png Shrapnel
    • Now provides vision in the targeted area.
    • Cast range increased from 1200 to 1800.
  • Headshot icon.png Headshot
    • Procs cannot be evaded (the entire attack gets through).
    • Chance rebalanced from 25/30/35/40% to 40%.
    • Damage rebalanced from 30/45/60/75 to 15/40/65/90.
    • Ministun duration increased from 0.01/0.1/0.2/0.2 to 0.25.
  • Assassinate icon.png Assassinate cast range increased from 1500/2000/2500 to 2000/2500/3000.
  • Shrapnel icon.png Shrapnel
    • AoE increased from 350 to 360.
    • Duration increased from 8 to 9.
  • Headshot icon.png Headshot damage increased from 30/40/50/60 to 30/45/60/75.
  • Take Aim icon.png Take Aim range bonus increased from 65/130/195/260 to 75/150/225/300.
  • Shrapnel icon.png Shrapnel damage increased from 10/20/30/40 to 12/24/36/48.
  • Assassinate icon.png Assassinate kills now give XP even if you are outside of range.
  • Night vision increased from 800 to 1000.
  • Shrapnel icon.png Shrapnel
    • Duration decreased from 10 to 8 seconds.
    • AoE decreased from 450 to 325.
  • Increased Take Aim icon.png Take Aim range from 55/110/165/220 to 65/130/195/260.
  • Replaced Scattershot with a new ability Shrapnel icon.png Shrapnel:
    • Fires a ball full of shrapnel into the air. which promptly explodes, showering the target area. Enemy units that walk in this area get damaged and slowed. Deals 30% damage to buildings. Shrapnel lasts for 10 seconds.
    • AOE: 450. Slow: 15/20/25/30. Slow Duration: 2. DPS: 10/20/30/40. Cast Range: 900. Cooldown: 15. Manacost: 120
  • Decreased Assassinate icon.png Assassinate cooldown from 30/20/10 to 20/15/10 seconds.
  • Scattershot gives vision on the area it is cast on.
  • Improved Scattershot's damage range from 10-35 to 20-35.
  • Improved Sniper's Agility growth a bit
  • Slightly increased base mana
  • Restored Headshot's old functionality of triggering on allied creeps
  • Assassinate level 3 cooldown from 5 seconds to 10 seconds.
  • Headshot doesn't work on allied units.
  • Headshot lvl4 from .25 to .2 and restored old sniper starting agi
  • Sniper's agility from 26/1.9 to 28/2.4
  • Scattershot damage from 14-40 to 10-35
  • Balance tweaks done to the following heroes (Don't panic, these are mostly VERY minor, but you guys like to know, so here):
    • Broodmother, Sven, SA, Enigma, Ursa, Tinker, Tiny, Sniper, Troll, Rhasta, Bristleback, Dragon Knight, Venomancer, Viper, Spiritbreaker, Bounty Hunter, Jugg, VS, Zeus, Weaver, Tide Hunter, Enchantress and Silencer.

已移除的技能

Shrapnel (Old)
技能属性
区域目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
Fires a ball of shrapnel that showers the target area in explosive pellets. Enemies are subject to damage and slowed movement. Reveals the targeted area.
Kardel's modular rifle also fires incendiary rounds, useful for assaulting entrenched locations.

Scattershot
无视林肯法球效果 无视技能免疫
Q
C
Unknown icon.png
技能属性
区域目标
影响目标
敌人
伤害类型
物理
Fire a ball of shrapnel on the air which promptly explodes, dealing damage in target area.
Range750
Radius200
Damage per Pellet10-25
Number of Pellets8/12/16/20
冷却时间 15
魔法值 120

附录:

  • The pellets deal piercing damage, which deals 150% to creeps, 50% to heroes, and 35% to buildings.

画廊[编辑]

另见[编辑]

参考[编辑]