上古巨神/背景故事

跳转至: 导航搜索

背景故事

Globeicon.png
此页面的(部分)内容需要被翻译。
你可以帮助我们来翻译此页面
Elder Titan minimap icon.png 上古巨神 —— 创世工匠
也许有人会问:“这个世界是如何形成的?”在所有现存世界中,为什么这个世界的属性如此奇特,如此多样化,其中的生物,文化和传说更是数不胜数呢?“答案,”有人低语道,“就在于巨神们。”

这些原初的先祖在宇宙形成伊始就已在世——即使他们并非创世的见证,他们降世时耳中也是回荡着创世的巨响。带着宇宙原初力量的印记,他们最大的愿望是自己创世者的生涯能得到延续。所以他们转而承担了改造事物的任务:捶打、鼓风、加热、塑形,一切全凭意志。事物改造后如果失去了挑战性,他们就会提着工具转向自己,修正自己的思想,锻炼自己的灵魂,提高自身的忍耐力。现实本身就是他们锻造的终极目标。但是,在这样的过程中,他们有时也会犯错。在施展雄图大志时,错误总是不可避免。

我们所知的上古巨神是伟大的创造者,他曾在创世的熔炉研习。在磨砺技艺时,他打碎了一样东西,无法修复、只能放弃的东西。他陷入了自己破碎的世界,这也是他自己破碎的灵魂。他 滞留所在的位面里全是参差不齐的碎片和漫山遍野的裂缝,还有其他从初生宇宙裂缝中散落的失落残片。这就解释了为什么众所周知的世界形似一座小岛,岛上尽是失事船只上的幸存者,现在这些落难之人早已在历史长河中被忘却。世人虽无记忆,但是自责的人除外。他将永世寻找方法去完成修复工作,寻找再次与他残破的灵魂结合的方法,寻找修复世人和世界的方法。这就是我们所知的上古巨神。
上古巨神
关联
英雄:Io minimap icon.png 艾欧
Chaos Knight minimap icon.png 混沌骑士
Keeper of the Light minimap icon.png 光之守卫
Enigma minimap icon.png 谜团
地点:The Seven Planes
Astral Plane
Wyrmforge
神:Fundamentals
The Shaper
The Increate
  • Elder Titan speaks often of the Unity and the Great Symmetry, a state of being prior to the Schism, when the Fundamentals were created through division.[1][2]
  • Elder Titan exists on all Seven Planes at once.[3]
  • Elder Titan calls his 星体游魂 his "shadow soul". [4]
  • Elder Titan knew Treant Protector minimap icon.png 树精卫士 and Earthshaker minimap icon.png 撼地者 in their past.[5][6]
  • Elder Titan has great respect for Lone Druid minimap icon.png 德鲁伊.[7]
  • Elder Titan is sometimes known as the One.[8]
  • Elder Titan collects relics for safekeeping, including a piece of the Wyrmforge.[9]
  • Elder Titan only has one chance to repairing the world.[10]

Friendships and rivalries[编辑]

Allies meeting Elder Titan

Enemies killing Elder Titan

Others

  • ▶️ Oracle minimap icon.png r Those who wish to reach old age with impunity should avoid the elderly and seek immunity.

引用[编辑]

  1. Elder Titan response: ▶️ That which I divided, returns to Unity.
  2. Elder Titan response: ▶️ The Great Symmetry lies shattered.
  3. Astral Spirit description.
  4. Elder Titan response: ▶️ My shadow soul.
  5. Elder Titan response: ▶️ I remember when you were but a sapling.
  6. Elder Titan response: ▶️ Shaper of continents, you have forgotten me.
  7. Elder Titan response: ▶️ I spread ashes on the Lone Druid's grave.
  8. Warden of the Wyrmforge Shard description.
  10. Bellows of Creation description.