半人马战行者

跳转至: 导航搜索
寻求有关半人马野怪的信息,参见半人马阵营
半人马战行者
Centaur Warrunner icon.png
Strength primary attribute symbol.png
23 + 4.3
15 + 1.6
15 + 1.6
等级 基础 1 15 25
生命值 200 660 1860 2720
生命恢复速率 0.25 1.63 5.24 7.82
魔法值 75 240 482 658
魔法恢复速率 0.01 0.61 1.51 2.15
攻击力 32‒34 55‒57 115‒117 158‒160
护甲 1 3.14 6.34 8.63
技能伤害增强 0% 1.07% 2.67% 3.81%
每秒攻击次数 0.58 0.67 0.8 0.9
移动速度 300
转身速率 0.5
视野 1800/800
攻击范围 150
弹道速度 瞬间
攻击动作 0.3+0.3
基础攻击间隔 1.7
魔法抗性 25%
碰撞体积 24
4

布兰德瓦登半人马战行者是一名近战力量英雄,天生就是出现在战场中心的人。他的技能阻止他身边追击他的敌人并且反弹大量伤害,让他可以很好地先手。他也是强有力的肉盾,有着所有英雄中最高的力量成长。 布兰德瓦登拥有很高的初始生命值,他的AOE技能可以在战斗中同时控制许多敌人。马蹄践踏双刃剑可以组成一个冷却极短的集眩晕和伤害于一体的combo,而他的反击可以立即对试图攻击他的敌人做出报复。他的终极技能,奔袭冲撞可以有效地让整支队伍打出先手,给予他们高移动速度并碾压他们经过的敌人。

尽管他通常不打核心位,但他拥有装备后可以发挥至顶峰,成为一个不可能杀掉的半核心

Bio[编辑]

半人马战行者 布兰德瓦登 —— 半人马战行者
播放 "我对自己的力量感到的并不是自豪,而是激情"
定位: 耐久 耐久 / 先手 先手 / 控制 控制 / 爆发 爆发 / 逃生 逃生
背景: 相传半人马所到之处,尸横遍野。对于名为战行者的半人马,这场面的确相当壮观。外界谣传,这杜鲁德大草原的四足部落里都是头脑简单,性格残暴的生物。他们虽有语言,但无文字;他们的文化没有图画记录,成型音乐,或是正式宗教。半人马认为,战斗是思想的完美阐释,自身实力的最高体现。如果杀戮是半人马部落中的艺术,那么战行者布拉德瓦登就是其中最伟大的艺术家。他获得主宰部落的地位是在古老的欧梅克斯竞技场,半人马部族千年以来聚集于此,行使他们格斗的权利。随着他声名远扬,不少观众都是不远千里前来目睹这名半人马的雄伟风姿。他总是第一个踏入竞技场,最后一个离开,在血肉横飞、刀光剑影中谱写着战斗的巨著。这是鲜血与钢铁织就的诗篇,飘扬在杀戮场上扬起的尘埃中。赛上暗淡的沙尘间看到的只有挥舞得眼花缭乱的兵器。战行者将挑战者一个接一个地击败,直到竞技场里欢腾着他的名字,作为部族里无与匹敌的冠军,他感到异常孤独。他被授予竞技场的巨大腰带,系在他伟岸的身躯上。但是这死亡艺术家在他的胜利中只感到空虚。没有挑战的战士还有什么意义?那天强大的半人马就这样带着全新的目标奔出了欧梅克斯竞技场。在他的族人中,战行者是踏入竞技场中最为强大的战士。现在他要证明,自己是有史以来最为强大的斗士。
配音: Tom Chantler (台词)

Abilities[编辑]

马蹄践踏
Hoof Stomp icon.png
技能属性
无目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
猛踏地面,眩晕并伤害身边的敌方单位。
施法动作0.5+0.3
作用范围315
伤害100/150/200/250
眩晕时间2/2.25/2.5/2.75 (Talent tree symbol.png 3/3.25/3.5/3.75)
冷却时间 13
魔法值 130
特效
负面效果 眩晕:能够被强驱散所驱散
当战行者健壮的马蹄碰到了土壤,大地的震颤各处都能感受到。

双刃剑
Double Edge icon.png
技能属性
单位目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
半人马战行者以猛烈的力量进行近战攻击,对目标周围单位和自身造成伤害。此技能无法用于自杀。
施法动作0.5+0.3
施法距离150
伤害范围190
伤害175/250/325/400
冷却时间 8
部分效果无视林肯法球 主目标完全抵挡。被抵挡时半人马战行者也不会受到伤害
在激烈的战斗中,布拉德瓦登凶猛的撞击有时候会对自己造成伤害。

附录:

  • 对敌人和自身造成魔法伤害。
  • 伤害范围以目标为中心,而不是以半人马战行者为中心。
  • 对自身的伤害永远不致死,所以不能用于反补自己。

反击
幻象可继承部分效果 会被破坏禁用 无视技能免疫
E
R
Return (Centaur Warrunner) icon.png
技能属性
被动 / 光环
影响目标
敌人 / 友军
伤害类型
物理
半人马战行者反击攻击他的单位,伤害与半人马战行者的力量值成正比。
基础伤害0 (Talent tree symbol.png 900)
力量加成伤害16/18/20/22
Strength as Bonus Damage30%/45%/60%/75%
幻象可继承部分效果 Return does not work for illusions.
Illusions bestow the Return aura.
布拉德瓦登无需回避对手的攻击;这由他那盔甲般的马皮负责。

附录:

  • 攻击生效时才会反击伤害,无视距离。这意味着落空的攻击不会触发反击。

奔袭冲撞
Stampede icon.png
技能属性
无目标
影响目标
友军 / 敌人
伤害类型
魔法
半人马战行者带领所有队友向胜利冲锋,所有友方英雄达到极限移动速度,并使踩到的敌人停滞。每个敌人只会受到一次踩踏作用,并受到基于半人马战行者力量值的伤害。 可用神杖升级。
施法动作0+0
伤害和减速的范围105
力量值伤害系数100%/200%/300%
友军伤害减少0 (可以用阿哈利姆神杖升级 60%)
极限速度550
移动速度降低100%
减速持续时间1.8
奔袭冲撞持续时间4
冷却时间 90/75/60
魔法值 100
可以用阿哈利姆神杖升级 减少60%所有受到的伤害并且友军获得无视地形移动的能力
部份无视技能免疫 影响技能免疫的友军,不会影响技能免疫的敌人。如果debuff在技能免疫前施加并且没有被驱散,仍会造成减速
特效
增益效果 奔袭冲撞:不能被驱散
负面效果 奔袭冲撞的减速效果:能够被任何驱散所驱散
欧梅克斯的巨大腰带,彰显着布拉德瓦登是同族中最伟大的战士,激励着他的格斗士同伴在野蛮的战斗中跟随他。

附录:

  • 受影响的友军获得相位状态和极速状态。
  • 音效作用范围为全地图,所以可被敌人听到,即使处于战争迷雾中。

Recommended items[编辑]

Template:Recommendeditems

Equipment[编辑]

Tips[编辑]

  • When trying to land Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏 on fleeing enemies, get in front of their path if possible. Most opponents will outrun the stun during the cast time if they are already on the edge of the radius.
  • Return (Centaur Warrunner) icon.png 反击 is an extremely powerful ability and not to be underestimated. Although its most notable effect is greatly increasing damage against enemies that try to gank Centaur in the late game, even at lower levels it can completely shut down heroes with high damage and low health.
  • To force a tower to attack you and utilize Return, issue an attack command upon an enemy hero when in range (even one in another lane). This trick also works to aggravate lane creeps in order to push.
  • You can use Stampede icon.png 奔袭冲撞's movement speed boost to help allies escape or chase in a pinch, although the long cooldown makes this usage situational.
  • Stampede gives all allies the power to become initiators, allowing the entire team the chance to break into battle with destructive force; unfortunately, Stampede only affects enemies once for a relatively short duration, so in larger fights the skill may go totally awry. This means the initiation must be careful and planned, with a chosen initiator, as with other fights (more than not, possibly Centaur himself).
  • When jungling or attacking ancient creeps in a safe location, it is advised to drop your 静谧之鞋 should they have been purchased. This prevents the boots from breaking and allows for instant health regen after killing all the neutral creeps.

Trivia[编辑]

  • In DotA, Bradwarden's hero title was Centaur Warchief.
  • Bradwarden is the name of a centaur in the first DemonWars Saga trilogy by R.A. Salvatore.
  • Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏's animation originally consisted of Centaur Warrunner slamming the ground with the shaft of his axe. This was later changed after community requests that the animation reflect the ability name.

更新历史[编辑]

更新
描述
  • Centaur Warrunner's Stampede icon.png 奔袭冲撞 now affects hidden units as well.

版本历史[编辑]

版本
改动
  • Increased Return (Centaur Warrunner) icon.png 反击 bonus damage from 30%/42%/54%/66% to 30%/45%/60%/75% of Centaur's Strength attribute symbol.png力量.
  • Return (Centaur Warrunner) icon.png 反击
    • Return damage is no longer reduced by Damage Block.
    • Now triggers when attacks land rather than when they start.
  • Added Aghanim's Scepter icon.png 阿哈利姆神杖 upgrade for Centaur Warrunner: Causes Stampede icon.png 奔袭冲撞 to reduce 70% of all incoming damage for allied units and grants them unobstructed movement. Destroys Trees.
  • Increased Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏 mana cost from 85/100/115/130 to 130.
  • Stampede icon.png 奔袭冲撞
    • Increased cooldown from 65 to 120/90/60.
    • Rescaled duration from 3/4/5 to 3.75.
    • Reworked damage from 100/150/200 + 2x Strength attribute symbol.png力量 to 0 + 1/2/3x Strength attribute symbol.png力量.
    • Increased mana cost from 50 to 80.
    • Reduced collision radius from 120 to 105.
  • Removed Centaur Warrunner from Captain's Mode.
Grants you and all allied player units on the map max movement speed and zero unit collision for a short duration. Any enemy units you or your allies come into collision with take some damage and get stunned. Enemies can only be affected by stampede impact once.
Duration: 3/4/5
Damage: 100/150/200 + 2x Centaur's Strength attribute symbol.png力量
Stun duration: 1.25 seconds
Stampede Collision radius: 120
Cooldown: 65
Mana cost: 50
Note: Does not affect spell immune enemies. Affects all units under an allied player's control.
  • Double Edge icon.png 双刃剑 now deals its damage in a 190 radius around the target.
  • Increased Return (Centaur Warrunner) icon.png 反击 base damage from 10 to 16.
  • Undid melee hero collision change from 6.72c
  • Melee hero collision size now reduced from 24 to 12.
  • Increased Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏 stun duration from 1.25/1.75/2.25/2.75 to 2.0/2.25/2.5/2.75.
  • Reworked Return (Centaur Warrunner) icon.png 反击 damage from 12.5/25/37.5/50 to 10 + 26%/34%/42%/50% of Centaur's Strength attribute symbol.png力量 as damage.
  • Double Edge icon.png 双刃剑
    • No longer has a 75/90/105/120 mana cost.
    • Damage to self is no longer lethal (can't be used to deny self anymore).
    • No longer deals damage to melee attackers in 2 instances (it used to deal 5/10/15/20 upon attack start and 10/20/30/40 upon reaching attack point).
    • Reduced damage to melee attackers from 15/30/45/60 to 12.5/15/37.5/50.
    • Increased damage to ranged attackers from 5/10/15/20 to 12.5/15/37.5/50.
  • Increased armor from 0 to 1 (total armor is now 3.1).
  • Increased Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏 mana cost from 80/100/115/130 to 85/100/115/130.
  • Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏
    • Rescaled stun duration from 0.75/1.5/2.25/3 to 1.25/1.75/2.25/2.75.
    • Increased damage from 50/100/150/200 to 100/150/200/250.
  • Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏
    • Increased cooldown from 8.5 to 10.5.
    • Reduced radius from 350 to 275.

5.65

    • Changed damage type against ranged units from HP Removal to Physical.
    • Now deals the damage dealt to ranged units to melee units as well.
      This means it deals 5/10/15/20 damage to melee units upon attack start, and then 10/20/30/40 again upon reaching attack point.

5.58

  • Increased base Agility attribute symbol.png敏捷 from 14 to 15.
  • Reduced base Intelligence attribute symbol.png智力 and gain from 16 + 2 to 15 + 1.7.
  • Reduced base attack damage from 32-42 to 32-34 (total attack damage is now 55-57).
  • Reduced base armor from 1 to 0 (total armor is now 2.1).
  • Replaced Insult with Double Edge icon.png 双刃剑
Double Edge icon.png 双刃剑:
The Centaur summons a tremendous amount of inner strength and releases a very powerful attack. It can only be done at melee range, and it damages both the Warchief and the enemy unit.
Cast range: 150
Damage: 175/250/325/400
Mana cost: 75/90/105/120
Cooldown: 25
Notes: Deals Magical damage to the target and Pure to self. The self-damage is lethal. Interrupts the target upon cast.

5.55

  • Reduced base Strength attribute symbol.png力量 from 24 to 23.
  • Increased base Agility attribute symbol.png敏捷 and gain from 12 + 1.25 to 14 + 2.
  • Increased base Intelligence attribute symbol.png智力 and gain from 15 1.5 to 16 + 2.
  • Increased base armor from 0 to 1 (total armor is now 2.96).
  • Hoof Stomp icon.png 马蹄践踏
    • Reduced stun duration from 1/1.75/2.5/3.25 to 0.75/1.5/2.25/3.
    • Increased mana cost from 80/95/105/120 to 80/100/115/130.
    • Increased cooldown from 7 to 8.5.
  • Increased Insult radius from 200/300/400/600 to 200/350/500/700.

5.53

  • Created.

Replaced abilities[编辑]

Great Fortitude
Unknown icon.png
技能属性
The battle-hardened Centaur Warrunner's mammoth body is capable of absorbing great amounts of punishment. He passively gains Strength.
Strength Bonus{{{value1}}}

附录:

  • This ability was replaced by Stampede icon.png 奔袭冲撞 in the 6.76 gameplay patch.
    • Compared to Centaur Warrunner's increased Strength attribute symbol.png力量 gain (+1.2 Strength per level), he lost about 9/18/27 Strength from this change (at levels 6/11/16 respectively) however, Centaur Warrunner's total strength at level 25 has only decreased by 16.
  • Grants Centaur Warrunner a total of 285/570/855 health, 0.45/0.9/1.35 health regeneration and 15/30/45 attack damage respectively.

Insult
Unknown icon.png
技能属性
All nearby enemy units immediately switch targets and attack the Warchief.
Radius{{{value1}}}

附录:

  • This ability got replaced by Double Edge icon.png 双刃剑 in the 5.58 gameplay patch.
  • Upon cast, all enemy units within the radius are issued an attack command on Centaur Warrunner.
  • Since it's one simple attack order, the units are not disabled in any way. Receiving a new order will cancel the attack order.
    • This also means it won't affect units which can't attack at all, since they can't receive an attack order.
  • Does not stop units from casting spells, so it does not interrupt channeling abilities.

Gallery[编辑]

See also[编辑]