孽主/克制

跳转至: 导航搜索

玩不了啦![编辑]

Bloodseeker icon.png
  • 如果孽主在队友受伤时使用黑暗之门,血魔可以通过 焦渴发现他们的位置。
Io icon.png
  • 降临 can counter a push with Dark Rift.
  • 羁绊 can save an ally stuck in Pit of Malice, or help Io escape Pit of Malice.
Naga Siren icon.png
  • 海妖之歌可以轻易地在黑暗之门施法时或传送结束后阻碍他们,让她和她的队友有充足的时间打反手。
Nature's Prophet icon.png
  • 传送允许先知阻拦敌人通过黑暗之门的分推,并且可以在敌人离开后立刻展开反推进。
Spectre icon.png
  • 鬼影重重使得大部分通过黑暗之门的分推行为无效化,并在拥有Radiance (Active) icon.png 辉耀后对敌人造成伤害。
Sniper icon.png
  • 超远的射程保证狙击手不受火焰风暴和怨念深渊的影响。
  • 即使被怨念深渊困住,他的射程也能够让他继续打击敌人。
Treant Protector icon.png
  • 丛林之眼提供地图的视野,让队伍有充足的时间应对通过黑暗之门的gank。
  • 疯狂生长可以打断黑暗之门的持续施法,并且可以打反手。
Winter Wyvern icon.png
Rubick icon.png
  • All of Underlord's abilities are useful for Rubick to 技能窃取.
Shadow Fiend icon.png
Techies icon.png
Visage icon.png
  • Visage's Familiars can stun and skirmish with Underlord's team while he's stuck in Pit of Malice.
  • 灵魂超度's long range and short cooldown time means Visage can continue to deal damage even when caught in Pit of Malice.

其他[编辑]

物品[编辑]

  • Force Staff icon.png 原力法杖可以将受火焰风暴、怨念深渊或衰退光环影响的英雄推出范围之外。It can even push Underlord's teammates away from him before Dark Rift's teleport goes off.
  • Diffusal Blade 1 icon.png 净魂之刃可以削除孽主本来就不多的蓝量,它的主动技能可以延缓他的行动。
  • Shiva's Guard icon.png 希瓦的守护可以抓住集结准备穿过黑暗之门的敌人,并且可以在被怨念深渊困住时对敌人造成伤害。
  • Pipe of Insight icon.png 洞察烟斗可以吸收并降低孽主造成的魔法伤害。
  • Boots of Travel 2 icon.png 远行鞋 等级2 can be used to defend or counter push after Underlord uses Dark Rift.

走好,不送[编辑]

Drow Ranger icon.png
  • 衰退光环可以明显地降低她的攻击力,因为这与她的基础敏捷有关。
Juggernaut icon.png
  • Atrophy Aura significantly lowers 剑舞's damage output.
Legion Commander icon.png
  • Atrophy Aura makes it hard for Legion Commander to win 决斗s.
  • Dark Rift can be used to save Underlord and his allies from a 决斗
Sven icon.png
  • 衰退光环可以明显地降低他的攻击力,因为这与他的基础力量有关。
Templar Assassin icon.png
  • Firestorm will destroy 折光 charges very quickly.
  • Firestorm will hit Templar Assassin while 隐匿ed.
  • Templar Assassin has a hard time maneuvering around Pit of Malice.

其他[编辑]

加油![编辑]

Beastmaster icon.png
  • 兽王的战鹰是黑暗之门很好的目标。
Broodmother icon.png
Disruptor icon.png
  • 静态风暴 动能力场,配合火焰风暴和怨念深渊可以在一场团战中封锁大片区域,并造成大量伤害。
Dragon Knight icon.png
  • 火焰气息 with Atrophy Aura reduces enemy damage significantly.
  • The splash attacks from Elder Dragon Form will hit multiple enemies stuck in Pit of Malice.
Elder Titan icon.png
  • 自然秩序配合衰退光环将敌人变得软弱无助。
Leshrac icon.png
Lycan icon.png
  • Lycan's wolves are excellent targets for Dark Rift.
  • Pit of Malice helps lock down enemies for Lycan to kill when he is 变身ed.
Mirana icon.png
  • 月之暗面让他们在使用黑暗之门后进入潜行状态。
Riki icon.png
  • 怨念深渊负责困住敌人,力丸通过 绝杀秘技输出。
Rubick icon.png
  • 弱化能流配合衰退光环可以进一步降低敌人的攻击力。
  • 怨念深渊的长持续时间允许拉比克使用 隔空取物举起英雄并扔进其中。
Timbersaw icon.png
  • Pit of Malice helps lock down enemies for Timbersaw to attack them with any ability.
Vengeful Spirit icon.png
Visage icon.png
  • 维萨吉的佣兽是黑暗之门降临的绝佳目标。
  • 石像形态可以将目标困在火焰风暴中数秒。

其他[编辑]