帕格纳

跳转至: 导航搜索
帕格纳
Pugna icon.png
17 + 1.5
16 + 1
26 + 4.5
等级 基础 1 15 25
生命值 200 540 960 1260
生命恢复速率 0.25 1.27 2.53 3.43
魔法值 75 361 1054 1549
魔法恢复速率 0.01 1.05 3.56 5.36
攻击力 19‒27 45‒53 108‒116 153‒161
护甲 -1 1.29 3.29 4.71
技能伤害 0% 1.86% 6.36% 9.57%
每秒攻击次数 0.59 0.68 0.76 0.82
移动速度 330
转身速率 0.5
视野 1800/800
攻击距离 600
弹道速度 900
攻击动作 0.5+0.5
基础攻击间隔 1.7
魔法抗性 25%
碰撞体积 24
2

介绍[编辑]

帕格纳 帕格纳 —— 湮灭法师
""
定位: 爆发 爆发 / 推进 推进
背景 在帕格纳的出生之境,三途川的发源地附近耸立着一座专门研究湮灭术的喇嘛寺,这座寺庙直接从河中汲取冥界的能量。寺庙的上师几年之前将自己湮灭撒手归西,留下一个无人管理的学院。在上师归西的同时,寺庙摄政者们就开始举行一个占卜仪式,来确定他们师傅的转世投胎,最终,所有标记都指向了紧挨他们的邻居。数个村庄坐落在寺庙的影子下,小巷与广场充满了孩童们的笑骂声。帕格纳,一个仅仅13个月大的幼儿,成为了当地的候选者之一,并且在提名日,他与另外两名有前途的幼儿被寺庙选中。喇嘛们给了他们一大杂用过的、属于前任上师的珍贵宝物。一个男孩伸手抓出一根原本属于喇嘛的斑岩手杖……然后把它插到他鼻孔里。一个调皮的女孩拉出一个原本也属于喇嘛的护符,然后立刻吞掉了。帕格纳冷静地注视着另外两人,愉快地笑了一下,接着用一团翠绿的火焰把他们烧成了灰。然后他从灰烬中夺回了手杖和护符,说到:“这些是我的!”摄政者们立刻将喜气洋洋的帕格纳架在肩上,给他套上了上师的法衣,在他心情变化前急忙把他抬上了宝座。五年内,这座庙宇本身成为了另一堆灰烬,让帕格纳愉悦不止。
配音: Gary Schwartz (台词)

技能[编辑]

幽冥爆轰
Nether Blast icon.png
技能属性
区域目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
一个爆炸性脉冲,对敌方单位造成伤害。对建筑物造成半额伤害。
施法动作0.2+0
作用范围400
效果延迟0.9
伤害100/175/250/325 (Talent tree symbol.png 250/325/400/475)
冷却时间 5 (Talent tree symbol.png 4)
魔法值 85/105/125/145
湮灭术,包括一道碧绿的、来自三途川的震耳欲聋的爆炸。

附录:

  • Deals 50/87.5/125/162.5 damage to buildings.
  • The visual effects and the sound during the 0.9 second effect delay are only visible and audible to allies.

衰老
Decrepify icon.png
技能属性
单位目标
影响目标
敌人 / 友军
一个强大的驱逐咒语,能降低一个单位的速度并使其无法攻击/受到攻击。受影响的单位承受额外魔法伤害。
施法动作0.2+0.4
敌方移动速度减缓30%/40%/50%/60%
魔法伤害加深(对队友)25%
魔法伤害加深(对敌人)30%/40%/50%/60%
持续时间3.5 (Talent tree symbol.png 4.5)
冷却时间 15/12/9/6
魔法值 60
会被技能免疫状态格挡All effects persist if buff/debuff was placed before spell immunity and when not dispelled.
特效
增益/负面效果 Decrepify:能够被任何驱散所驱散
作为童年时期遗留下来的癖好,现在帕格纳精通于把人放逐到幽冥之境,而不管那人是善还是恶,或者仅仅是他的一时兴起。

附录:

  • Reduces most heroes' total magic resistance to 6.25% if an ally, or 2.5%/-5%/-12.5%/-20% if an enemy, if no other sources of magic resistance or amplifications are involved.
    • Reduces Meepo minimap icon.png 米波's total magic resistance to 18.75% if allied, or 15.5%/9%/2.5%/-4% if an enemy, if no other sources are involved.
    • Reduces Visage minimap icon.png 维萨吉's total magic resistance to -12.5% if allied, or -17%/-26%/-35%/-44% if an enemy, if no other sources are involved.
  • Does not slow allied targets.

幽冥守卫
Nether Ward icon.png
技能属性
点目标
影响目标
敌人
伤害类型
魔法
帕格纳在目标地点放置一个幽冥守卫。守卫将降低附近敌方英雄的魔法恢复速率,对任何施法的敌方英雄发射魔力闪光。幽冥守卫造成的伤害与施法消耗的魔法值成正比。持续30秒。
施法动作0.2+0.4
作用范围1600
摧毁所需英雄攻击次数4
摧毁所需非英雄攻击次数16
每点魔法值伤害1/1.25/1.5/1.75 (Talent tree symbol.png 1.75/2/2.25/2.5)
每秒魔法流失0.25%/0.5%/0.75%/1%
持续时间30
冷却时间 35
魔法值 80
特效
负面效果 Nether Ward Aura:不能被驱散
当在湮灭术寺庙时,帕格纳学会了利用一个简单的、充能的幽冥守卫来支配他的同学。

附录:

  • When double-clicking the ability, the ward is placed right in front of Pugna, 150 range away from him.
  • The mana loss is provided by an aura with 1600 radius. Its debuff lingers for 0.5 seconds. The flare is independent from the aura.
  • Causes mana loss by directly decreasing mana regeneration, so it drains 0.15/0.3/0.45/0.6 mana in 0.1 second intervals.
  • Can make units lose up to 45.75/91.5/137.25/183 mana if they are within range for its whole duration (duration + debuff linger time).
  • Mana Flare triggers on every used mana by spells and items. If a spell or item costs no mana to use, it does not trigger on it.
  • The only exception here is Overcharge icon.png 过载. Mana Flare does not trigger on the mana cost of that spell.
  • Mana Flare does not trigger on mana loss caused in other ways (all sort of mana burns, Mana Drain icon.png 法力吸取, Mana Leak icon.png 法力流失 etc).
  • Mana Flare deals the damage before the actual spell is cast, so if the target dies, the spell stays unused.
    • This means that spells which provide protection (e.g. Rage icon.png 狂暴, Refraction icon.png 折光) do not save the caster from a lethal mana flare.
    • The only exception here is Reincarnation icon.png 重生. Mana Flare hits him upon dying, but does not prevent Reincarnation from going off.

生命汲取
Life Drain icon.png
影响目标
敌人 / 友军
伤害类型
魔法
使用生命汲取时,帕格纳吸取目标敌方单位的生命值,并获得其视野。如果生命值已满,而且目标是名英雄,那将开始回复魔法值。持续10秒。

向队友施放可以将自己的生命值转移给队友。
施法动作0.2+0
最大施法时间10
链接中断距离1000 (Talent tree symbol.png 1150)
汲取速率150/200/250 (可以用阿哈利姆神杖升级 180/240/300)
冷却时间 22 (可以用阿哈利姆神杖升级 0)
魔法值 125/175/225
可以用阿哈利姆神杖升级* Increases drain per second, and sets cooldown time to zero.
特效
负面效果 Life Drain:不能被驱散
帕格纳确实已经变得非常强大了,甚至比湮灭术前任上师还要强大。

附录:

  • The link breaks when the target gets out of vision, turns invulnerable/hidden, exceeds the break distance, or runs out of health.
  • This means when a damage instance is reduced (e.g. magic resistance, Refraction icon.png 折光, etc), it heals for the reduced amount, or not at all.
  • But this also means that amplifying the damage (e.g. Decrepify icon.png 衰老, Soul Catcher icon.png 灵魂猎手, etc), causes it to heal for more.
  • This also goes for targeting allies. The more damage it deals to Pugna, the stronger it heals. So when Pugna is spell immune, it does not heal allies, since he takes 0 damage from it.
  • If the allied hero's health is full, it restores his mana instead.
  • Just like the health restoring, the amount of mana restored equals to the amount of damage dealt after all reductions.
  • Only restores mana when the damaged unit is a hero. This means it also restores mana on allied non-hero units when they are at full health, since Pugna (a hero) is damaged.
  • The self-damage when targeting allies is lethal, so it can be used to deny oneself.
  • Drains 37.5/50/62.5 (可以用阿哈利姆神杖升级 45/60/75) health in 0.25 second intervals, starting 0.25 seconds after cast, resulting in 40 instances.
  • The color of the drain changes depending on the situation:
    • When draining life from an enemy, the drain is red/green (pink/blue if Pugna is at full health).
    • When draining life into an ally, the drain is green/green (blue/green if the ally is at full health).
  • Instantly destroys targeted enemy illusions on the first instance. Allied illusions are not destroyed.

建议出装[编辑]

Template:Recommendeditems