混沌骑士/背景故事

跳转至: 导航搜索

背景故事

Chaos Knight minimap icon.png 混沌骑士
作为一名被上千个世界中无数战斗洗礼过的战斗大师,混沌骑士来自一个遥远的上层位面,在那里,宇宙的基本法则都能被直接感知到。在所有的法则中,混沌是最古老且最不知疲倦的——永无休止的搜寻着被他称为“光”的存在。很久以前,“光”违抗初始之契约离开了起源的世界,在其他世界开始了他的旅途。现在混沌骑士在一个个位面之间穿梭,无论到哪里,他永远都在搜寻然后抹杀“光”的存在,将其无数次的抹杀,然后进入下一个位面继续他的搜索。带着自己的铁甲战马“天劫”,带着疯狂的暴怒冲进战场,从宇宙的混乱中吸取力量。他就是混沌在物理位面的化身,并在有需要的时候他会召唤其他位面的自己,这群黑暗骑兵的齐冲如同自然之力一般无法阻挡。只有当一个世界中所有“光”的存在都被彻底消灭,他的搜寻才会结束。混沌骑士的铁蹄所到之处,死亡随之同行。
混沌骑士
关联
英雄:Io minimap icon.png 艾欧
Keeper of the Light minimap icon.png 光之守卫
Enigma minimap icon.png 谜团
Elder Titan minimap icon.png 上古巨神
地点:Fundamental Plane
神:Fundamentals
人物:Armageddon
  • Chaos Knight is a Fundamental, a force of the universe created when Elder Titan minimap icon.png 上古巨神 caused divided the world during the Schism.[1] Like other Fundamentals, Chaos Knight returns to the Fundamental Plane when he dies.[2]
  • It is strongly hinted that "The Light" Chaos Knight has been trying to hunt down and extinguish is his own brother, 伊扎洛, the Keeper of the Light[3], calling him a "rogue fundamental". [4]
  • According to Omniknight minimap icon.png 全能骑士, the Omniscience can see all of Chaos Knight, including versions of him from other planes.[5]
  • He seems to be unaware of different types of mounts, calling any one that he sees as a "horse" (so far as to call a bat a "flying horse").[6]
  • Chaos Knight's horse name is 天劫[7]
  • Pudge minimap icon.png 帕吉 thinks Chaos Knight is a snob.[8]

Friendships and rivalries[编辑]

Allies meeting Chaos Knight

Enemies killing Chaos Knight

Enemies dying to Chaos Knight

Others

引用[编辑]

  1. Elder Titan response: ▶️ That which I divided, returns to Unity.
  2. Elder Titan response: ▶️ Return to the Fundamental plane.
  3. Chaos Knight response: ▶️ Long have I hunted you, Ezalor.
  4. Chaos Knight response: ▶️ The universe has no place for a rogue Fundamental.
  5. 全能骑士 response: ▶️ The Omniscience sees all of you, Chaos Knight.
  6. Chaos Knight's rival lines.
  7. Chaos Knight's responses: ▶️ Ahead, Armageddon and ▶️ Feel the thunder of Armageddon's hooves.
  8. 千劫神屠 response: ▶️ Snob.