瘟疫法师

跳转至: 导航搜索
瘟疫法师
Necrophos icon.png
16 + 2.3
15 + 1.2
22 + 2.5
等级 基础 1 15 25
生命值 200 520 1160 1620
生命恢复速率 0.25 1.21 3.14 4.52
魔法值 75 317 702 977
魔法恢复速率 0.01 0.89 2.29 3.29
攻击力 22‒26 44‒48 79‒83 104‒108
护甲 1 3.14 5.54 7.26
技能伤害增强 0% 1.57% 4.07% 5.86%
每秒攻击次数 0.58 0.67 0.77 0.84
移动速度 290
转身速率 0.5
视野 1800/800
攻击范围 550
弹道速度 900
攻击动作 0.53+0.47
基础攻击间隔 1.7
魔法抗性 25%
碰撞体积 24
2

介绍[编辑]

瘟疫法师 罗坦德吉利 —— 瘟疫法师
""
定位: 核心 核心 / 爆发 爆发 / 耐久 耐久 / 控制 控制
背景: 在瘟疫肆虐时期,一个内心黑暗的无名僧侣,罗坦德吉利被提拔为红衣主教,而原因则是他的上级们的过早死亡。当教团的其他人都外出救援病人时,这个新上任的红衣主教却把他自己关在鲁姆斯克大教堂中,忙着进行他那攫取濒死贵族的财产的计划,他答应他们只要签字转让领土,灵魂便会获得奖赏。瘟疫减退到小部分顽固地区后,他的所作所为被教团注意到了,教团认定他犯下了异端之罪并判他到瘟疫病房工作,那里的咒语会让他患上一种长期的慢性疾病。教团认为,不管他的免疫力再强,也必死无疑。罗坦德吉利染上了瘟疫,然而他不仅没有病死,还发现这种瘟疫在提供他力量,他变成了真正的瘟疫法师,瘟疫的教皇。正式宣称自己为瘟疫法师后,他开始环游世界,在所到之处散布瘟疫,随着一个个村庄消失在他引起的瘟疫中,他恐怖的力量不断在成长。
配音: Sam A. Mowry (台词)

技能[编辑]

死亡脉冲
Death Pulse icon.png
技能属性
无目标 / 被动
影响目标
敌人 / 友军
伤害类型
魔法
瘟疫法师在他周围释放死亡波动,伤害敌方单位并治疗友军单位。
施法动作0+0.77
搜索范围475
伤害80/120/160/200
治疗量60/80/100/120
Health Regen Bonus per Stack1/3/5/7
Mana Regen Bonus per Stack1/3/5/7
Stack Duration7
冷却时间 8/7/6/5 (Talent tree symbol.png 7/6/5/4)
魔法值 125/145/165/185
无视技能免疫 Releases projectiles for spell immune units. Can heal spell immune allies. Attempts to damage spell immune enemies.
会被破坏禁用 Prevents gaining new stacks. Already existing stacks still provide bonus health and mana regeneration.
幻象不可继承此效果 Illusions do get the buff from last hitting, but do not gain any regeneration from it.
特效
增益效果 Death Pulse Counter:能够被任何驱散所驱散
可怜的灵魂们,屈从于罗坦德吉利的瘟疫后遭到回收,沦为他用。

附录:

  • Death Pulse interrupts Necrophos' channeling spells upon cast.
  • The pulses travel at a speed of 400 and cannot be disjointed.

幽魂护罩
Ghost Shroud icon.png
技能属性
无目标 / 光环
影响目标
自身 / 敌人
瘟疫法师步入将生者与死者相隔的领域,散发出一片灵气,减缓周围敌人的移动速度。在这个形态下,瘟疫法师受到的魔法伤害增加,但是生命/魔法恢复效果加强。
施法动作0+0
每次提供的魔法回复速率600
每次叠加提供的魔法回复速率12%/20%/28%/36%
叠加持续时间50%
Self Magic Resistance Reduction20%
Duration3/3.5/4/4.5
冷却时间 28/24/20/16
魔法值 50
会被技能免疫状态格挡 Can be cast while spell immune. However, the buff gets immediately removed if spell immunity is detected. Slow persists if debuff was placed before spell immunity.
特效
增益效果 Sadist Active:能够被任何驱散所驱散
负面效果 Sadist Aura Effect:不能被驱散
罗坦德吉利利用手中的亡者灵魂搭建出从生到死的桥梁。

附录:

  • Sadist triggers on every kill Necrophos makes, including denying allied units, but excluding illusions.
  • All stacks work fully independently from each other. They do not refresh each other, but share a status buff. The number of current stacks is visible on the buff.
  • Restores health and mana in form of health and mana regeneration, so it regenerates 0.1/0.2/0.3/0.6 health and 0.2/0.4/0.6/1.2 mana in 0.1 second intervals per stack.
  • Each stack can restore a total of 6/12/18/36 health and 12/24/36/72 mana.
  • Hero kills add 10 stacks at once, regenerating a total of 60/120/180/360 health and 120/240/360/720 mana.

竭心光环
幻象可继承此效果 会被破坏禁用 无视技能免疫
E
I
Heartstopper Aura icon.png
技能属性
光环
影响目标
敌人
伤害类型
纯粹
(生命移除)
瘟疫法师让敌人的心脏停跳,使附近敌方单位按最大生命值一定比率持续受到伤害。
作用范围900
每秒造成伤害0.6%/1%/1.4%/1.8%
特效
负面效果 Heartstopper Aura Effect:不能被驱散
接近瘟疫法师就会感受到在他周围的空气中存在的瘟疫和灾祸。

附录:

  • The debuff from Heartstopper Aura lingers for 0.5 seconds.
  • Deals 0.12%/0.18%/0.24%/0.3% of the affected unit's max health as damage in 0.2 second intervals, starting 0.2 seconds after the ability was leveled.
  • Theoretically, affected units die when they stand in range for 167/112/84/67 seconds (assuming nothing else affects their health).
  • Affected enemy units only have a visible status debuff when they have vision over Necrophos. When he is not visible to them, the status debuff is invisible.

死神镰刀
Reaper's Scythe icon.png
技能属性
单位目标
影响目标
敌方英雄
伤害类型
魔法
眩晕目标敌方英雄,然后造成基于他当前损失生命值的伤害。被死神镰刀杀死后下次复活时间将会增加10/20/30秒。如果目标在死神镰刀效果下死亡,击杀者为瘟疫法师。
施法动作0.5+1.33
施法距离600
每点损失生命值造成伤害0.6/0.75/0.9
复活时间增加10/20/30
眩晕持续时间1.5
冷却时间 100/85/70 (可以用阿哈利姆神杖升级 55/40/25)
魔法值 175/340/500
可以用阿哈利姆神杖升级 Increases damage per health missing for level 2 and 3, decreases mana cost for level 1, and decreases cooldown for levels 1 and 2. Disables Buyback for killed heroes.
特效
负面效果 Reapers Scythe:不能被驱散
负面效果 Reapers Scythe Respawn Time:不能被驱散
空气中死亡和苦难的总量增强了瘟疫法师的瘟疫魔法。

附录:

  • Damage is calculated and dealt at the end of the stun duration.
  • When the targeted unit dies to Ice Blast icon.png 冰晶爆轰 shatter, Necrophos is not credited for the kill if he did not cause the shatter.
  • Can instantly kill a hero when it is at maximum 31%/36%/40% (可以用阿哈利姆神杖升级 31%/40%/47%) of its health, considering basic 25% magic resistance only and no other sources of magic resistance.
  • Can kill Meepo minimap icon.png 米波 when he is at maximum 28%/32%/36% (可以用阿哈利姆神杖升级 28%/36%/43%) of his health, considering his basic 35% magic resistance only and no other sources of magic resistance.
  • Can kill Visage minimap icon.png 维萨吉 when he is at maximum 35%/40%/44% (可以用阿哈利姆神杖升级 35%/44%/51%) of his health, considering his basic 10% magic resistance only and no other sources of magic resistance.
  • If Reaper's Scythe is cast on a Meepo minimap icon.png 米波 clone and the original then uses the suicide of Bloodstone icon.png 血精石, it counts as a suicide, not as a kill for Necrophos.

建议出装[编辑]

Template:Recommendeditems