齐天大圣/背景故事

跳转至: 导航搜索

背景故事

Globeicon.png
此页面的(部分)内容需要被翻译。
你可以帮助我们来翻译此页面
Monkey King minimap icon.png 孙悟空 —— 齐天大圣
500年来,他被一座大山压得动弹不得,露在外面的只有头颅。这座石头打造的监牢是由古神降下,为的是镇压他不成熟的暴乱。苔藓开始顺着他脸上的纹路生长,青草从他耳朵里萌发;慢慢地,他的双眼只能看到脸颊旁的土壤里长出的野花。大多数人都以为,与天庭诸神决战后他已不堪凌虐而消亡,流传的只有他的传说。但是,跟故事里一样,齐天大圣是不死之身。

他一直在等待。直到诸神前来,给了他一个改过的机会。他忍住了。诸神道出了重获自由的条件时,他接受了他们的任务:护送一名年轻的僧人踏上朝圣之路,一路上保护他不受邪魔外道所侵,并且助他带回价值连城的圣物。同时,为这个神圣的任务虚心接受凡人的调遣,这样才能证明自己的改过。

为了寻求改变,悟空向诸神实现了他的誓言,救赎了昔日反叛的罪孽。僧人在历经多番苦难后带着圣物安然返回了故土;而孙悟空——发现自己第一次可以与众神平起平坐——愿意一时放弃对冒险和荣耀的渴望。但是齐天大圣生性不喜清静……而得罪众神也绝不无聊。
齐天大圣
Lore Monkey King.png
关联
英雄:Beastmaster minimap icon.png 兽王
Razor minimap icon.png 剃刀
Tidehunter minimap icon.png 潮汐猎人
Ember Spirit minimap icon.png 灰烬之灵
Broodmother minimap icon.png 育母蜘蛛
Lycan minimap icon.png 狼人
地点:Narrow Maze
Nightsilver Woods
Palace of Hurra'agdu
人物:Breklin
物品:Monkey King Bar icon.png 金箍棒
圣物:Book of the Dead
Ruyi Jingu Bang
  • Sun Wukong's default weapon model is a Monkey King Bar icon.png 金箍棒.
  • Sun Wukong is also known as the Great Sage.[1]
  • Sun Wukong despises animals, except monkeys.[2]
  • Sun Wukong has outwitted Gods.[3]
  • Sun Wukong has spent a summer at the Nightsilver Woods.[4]
  • Sun Wukong rides a cloud.[5]
  • Sun Wukong wishes to ride a dragon.[6]
  • Sun Wukong once visited the Palace of Hurra'agdu, where he ate some kind of insect as a delicacy.[7]
  • Sun Wukong is extremely talkative, to the point of being annoying.[8]

Supernatural abilities[编辑]

  • Sun Wukong can transform into seventy-two different shapes.[9]
  • Sun Wukong can pluck hairs off his body, and transform them into clones of himself.[10]
  • Sun Wukong can see hidden demons.[11]

Jingu Bang[编辑]

His staff, the Ruyi Jingu Bang weighs seventeen-thousand pounds,[12] and extends magically according to Wukong's will.[13] Predating Wukong himself, the staff has a long history.[14] It was once used to measure the depth of newly-formed seas.[15]

The Narrow Maze[编辑]

Relationships[编辑]

Sun Wukong once knew Black Arachnia, and apparently had a friendly relationship.[19] They "broke up" eventually, and remain hostile to each other to this day.[20]

Trivia[编辑]

  • Sun Wukong's background is roughly the same as his story in Journey to the West.

引用[编辑]

  1. Taunt: Goin' Bananas description.
  2. Monkey King response: ▶️ Not gonna lie, Enchantress. Aside from Monkeys, I kind of hate animals.
  3. Monkey King response: ▶️ I've outwitted gods. Smashing a glowing rock should be no problem.
  4. Monkey King response: ▶️ I summered in Nightsilver before. Lovely trees.
  5. Monkey King response: ▶️ Where did I park my cloud?
  6. Monkey King response: ▶️ Jakiro, Dragon Knight won't play ball. But you'll let me ride you, right?
  7. Monkey King response: ▶️ I'm reminded of a delicacy I tried in the Palace of Hurra'agdu. One of your brood, perhaps.
  8. 千劫神屠 response: ▶️ Does it ever stop talking?
  9. Monkey King response: ▶️ Lycan's got one transformation. I got seventy-two.
  10. Wukong's Command description.
  11. Monkey King Announcer Pack: ▶️ You need wards to see hidden demons?
  12. Monkey King response: ▶️ I can lift a seventeen-thousand pound staff. You think I'm scared of you?
  13. Boundless Strike description.
  14. Monkey King response: ▶️ The origins of my staff? How much time do you have?
  15. Staff of Gun-Yu description.
  16. Monkey King response: ▶️ The Narrow Maze is only a labyrinth if you stick to the path.
  17. Monkey King response: ▶️ Good thing I erased my name from that book.
  18. Monkey King response: ▶️ It wasn't my name alone purged from the underworld's ledger. My army will outlive you all.
  19. Monkey King response: ▶️ Would it kill you to walk around like how we first met?
  20. Monkey King response: ▶️ Let's just get through this Arachnia.
  21. Monkey King response: ▶️ You and your brothers are dead to me Xin.
  22. Monkey King Announcer Pack: ▶️ Never trust a gaoler.
  23. 齐天大圣预告
  24. Monkey King response: ▶️ I hate you Gyrocopter.
  25. Monkey King response: ▶️ You are an annoying little man in an annoying little plane.
  26. Monkey King response: ▶️ I'll help you reclaim Ambry, Lycan.
  27. Monkey King response: ▶️ I'm friends with an alarming amount of assassins.
  28. Monkey King response: ▶️ Hey Lina, after we win can I buy you a drink?
  29. Monkey King response: ▶️ We should go on a moonlit walk sometime. You know, after we kill a whole lot of people.
  30. Monkey King response: ▶️ So, Tusk. What can you tell me about Rylai?
  31. Monkey King response: ▶️ My friend Breklin is a big fan of your work, Warlord.
  32. Monkey King response: ▶️ No hard feelings, right, Weaver?